Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025 dla klas 0 - VIII odbędzie się 1.09.2025 godz. 9:00 - sala gimnastyczna w Szkole Podstawowej nr 6 w Opaczy.
Po uroczystości odbędą się spotkania z wychowawcami klas.
W roku szkolnym 2025/2026 obiady do szkoły będzie dostarczała firma BestCatering.
Za jeden obiad dwudaniowy płacimy 10,70zł. Zamawiamy obiady na cały miesiąc.
Bardzo proszę o wypełnienie deklaracji w dniu 1 września 2025 w sekretariacie szkoły, aby dziecko mogło skorzystać z posiłku już 2 września.
Poniżej znajduje się link do menu i deklaracji zgłoszenia ucznia na obiady
Już 1 września rusza głosowanie na projekty złożone do Budżetu Obywatelskiego Konstancina- Jeziorny.
Zachęcamy do oddania głosu na projekt nr 7- Naukowa przygoda - edukacyjny plac zabaw SP6 - przebudowa istniejącego placu zabaw.
Realizacja projektu „Naukowa Przygoda – Edukacyjny Plac Zabaw SP6” stworzy inspirujące i bezpieczne środowisko, sprzyjające rozwojowi dzieci w sposób interaktywny i przyjazny. Dzięki nowoczesnym urządzeniom edukacyjnym oraz nowej nawierzchni, plac zabaw stanie się atrakcyjnym miejscem dla wszystkich uczniów SP6 w Opaczy.
W imieniu uczniów prosimy o głosy!
Szczegóły:
https://konstancin.konsultacje-spoleczne.pl/projekty
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025 dla klas 0 - VIII odbędzie się 1.09.2025 godz. 9:00 - sala gimnastyczna w Szkole Podstawowej nr 6 w Opaczy.
Po uroczystości odbędą się spotkania z wychowawcami klas.
27 czerwca uroczyście zakończyliśmy zajęcia edukacyjne w roku szkolnym 2024/2025. Pani dyrektor krótko podsumowała mijający rok szkolny. Pogratulowała wszystkim uczniom sukcesów, podkreślając ich wysiłek i dążenie do rozwoju. Ósmoklasistom życzyła, aby w nowych szkołach odnaleźli swoje miejsce, by znaleźli nowych przyjaciół. Pani dyrektor podziękowała rodzicom oraz oraz nauczycielom i pracownikom administracji i obsługi za wsparcie, troskę, zrozumienie i zaangażowanie w pracę na rzecz szkoły. Na koniec pani dyrektor życzyła wszystkim udanych, bezpiecznych i pełnych radości wakacji.
Następnie głos zabrała Pani Dyrektor CUW Anita Zakrzewska. Życzyła zebranym wspaniałych wakacji. Poinformowała też o zasadach konkursu Młody Mistrz Nauki oraz wręczyła nagrody laureatom.
Zostały wręczone uczniom nagrody książkowe i rzeczowe zarówno za wyniki w nauce jak i osiągnięcia sportowe, czytelnicze.
Uroczystość uświetnił swoim energetycznym występem zespół FrikiFloow.
Od 21 lutego do 7 marca 2025 r. w Szkole Podstawowej nr 6 im. Macieja Rataja w Opaczy realizowany był projekt „Szkoła międzypokoleniowa”. Celem inicjatywy było podniesienie kompetencji cyfrowych uczniów klas 7 - 8, podniesienie kompetencji cyfrowych seniorów, zaangażowanie w działania związane z cyberbezpieczeństwem uczniów, dialog międzypokoleniowy. W ramach projektu odbyło się 7 spotkań. Pierwsze spotkanie - z uczniami klas 7 – 8 - miało na celu uwrażliwienie młodych ludzi na potrzeby uczestników projektu, nauczenie empatii, cierpliwości i kształtowanie innych niezbędnych umiejętności miękkich. Uczniowie przypomnieli sobie wiedzę na temat bezpiecznego posługiwania się internetem, którą potem przekazywali seniorom. Z seniorami odbyło się 6 zajęć. Tematyka spotkań obejmowała: "Pierwsze kroki z technologią", "Podstawy bezpieczeństwa w internecie", "Rozrywkę w internecie", "Internet jako codzienne wsparcie", "Phishing i metoda na wnuczka" oraz "Oszustwa w internecie". Uczniowie z dużym zaangażowaniem przekazywali swoją wiedzę seniorom, wspierając się przygotowanymi wcześniej prezentacjami. Seniorzy zyskali umiejętności właściwego zachowania w przypadku cyberataku, wiedzę, jak postąpić, by nie zostać oszukanym. Potrafią też bezpiecznie poruszać się w sieci. Uczniowie przekonali się, że pomoc w nauce obsługi nowych technologii to nie tylko kwestia technicznych umiejętności, ale również budowania relacji opartych na empatii
i zrozumieniu. Ważne jest, by młode pokolenie rozwinęło umiejętności interpersonalne, które będą przydatne w codziennym życiu. Był to też miło spędzony czas, więc „Szkoła międzypokoleniowa” powróci do SP6, ale z inną tematyką.
Przed nami czas rozliczeń podatkowych, a wraz z nim okazja do realnego wsparcia rozwoju naszej gminy. Wystarczy w deklaracji PIT wskazać gminę Konstancin-Jeziorna jako miejsce zamieszkania, by część podatku dochodowego trafiła do lokalnego budżet. To proste działanie, które przynosi wiele korzyści nam wszystkim!
Każdy z nas ma realny wpływ na poprawę jakości życia w swojej najbliższej okolicy. Podatek PIT stanowi kluczowe źródło dochodów samorządu, dlatego tak ważne jest jego rozliczanie zgodnie z faktycznym miejscem zamieszkania, a nie zameldowania, do czego gorąco zachęcamy.
Aby zostawić swój podatek w naszej gminie, nie musisz być w niej zameldowany! Wystarczy, że:
To wszystko! Nie potrzeba dodatkowych formularzy. Warto pamiętać, że zmianę miejsca zamieszkania w trakcie roku można zgłosić w Urzędzie Skarbowym, składając formularz ZAP-3.
Dzięki pieniądzom z podatków możemy wspólnie rozwijać gminę Konstancin-Jeziorna. Środki te przeznaczane są między innymi na:
Każda przekazana do budżetu gminy złotówka to lepsza jakość życia dla nas wszystkich. Dziękujemy za Wasze wsparcie!
Podatnicy na rozliczenie PIT za ubiegły rok mają czas do 30 kwietnia 2025 r. Nie zwlekaj – zostaw swój podatek w gminie Konstancin-Jeziorna! Tu mieszkasz! Tu korzystasz!
Informujemy, że rekrutacja do oddziału przedszkolnego i do klasy I na rok szkolny 2025/2026 rozpoczyna się od dnia 03 marca 2025 r. od godz. 8:00 do dnia 28 marca 2025 r. do godz. 15:00.
Rekrutacja odbywać się będzie przy wykorzystaniu elektronicznego systemu naboru wniosków. Należy zalogować się na poniższej stronie i elektronicznie wypełnić wniosek wraz z załącznikami.
https://rekrutacje-konstancinjeziorna.pzo.edu.pl/switcher-public/
O przyjęcie do oddziału przedszkolnego mogą ubiegać się dzieci zamieszkałe w gminie Konstancin-Jeziorna.
12 marca 2025 r. w godzinach 17:00 - 18:30 zapraszamy na dzień otwarty.
Zarządzenie Burmistrza Gminy Konstancin-Jeziorna
Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym do oddziału przedszkolnego (w zarządzeniu - Załącznik 1)
Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy pierwszej (w zarządzeniu - Załącznik 2)