Do nawigacji po stronie Biuletynu Informacji Publicznej służy Menu przedmiotowe.
Jest ono podzielone na Podkategorie, które grupują informacje z poszczególnych działów tematycznych.
Po wskazaniu kursorem myszy nazwy podkategorii, kursor przyjmuje kształt dłoni a nazwa podkategorii zostaje podkreślona i podświetlona.
Po wciśnięciu lewego przycisku myszy informacje zapisane w danej podkategorii wyświetlają się w środkowej części ekranu bądź w postaci kolejnych podmenu, bądź w postaci informacji docelowej.
Jeżeli do słowa lub wersu podlinkowana(podłączona) jest szersza informacja, słowo to lub wers są wyróżnione, a po wskazaniu kursorem myszy fraza zostaje podkreślona a kursor przybiera postać dłoni.
Po "kliknięciu" na podkreślonym słowie lub wersie nowe informacje wyświetlane są w części środkowej lub w tak zwanym oknie "pop-up".
W każdym tego typu oknie istnieje możliwość wydrukowania zawartej tu treści, bądź po zapoznaniu się z treścią - zamknięcia okna.
Wspomniane funkcje ("DRUKUJ", E-MAIL) zawsze znajdują się z boku treści okna pop-up.
Dokumenty specyficzne takie jak treść prawa miejscowego lub wnioski do wypełnienia zapisane są w postaci plików o rozszerzeniu pdf. W celu ich odczytania na komputerze powinien być zainstalowany program Acrobat Reader .
Jest to darmowy program dostępny w internecie pod adresem:
http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep.html
Oprócz menu przedmiotowego na stronie głównej znajdują się następujące przyciski i zakładki:
- Przycisk "Strona www" umożliwia przejście na stronę informacyjną,
- Przycisk "Strona główna" umożliwia przejście na stronę główną Biuletynu Informacji Publicznej,
- Zakładka Redakcja pozwala na wyświetlenie danych osób redagujących BIP,
- Zakładka Rejestr zmian zawiera informacje o wszystkich zmianach wprowadzonych w dokumentach prezentowanych w BIP-ie. Odnaleźć tu można informacje jaki dokument, kiedy i w jaki sposób był zmieniany (dodany, skasowany czy zmodyfikowany),
- Statystyki stron - umożliwia obejrzenie statystyk dotyczących częstotliwości przeglądania strony BIPu na której aktualnie się znajdujemy,
- Zakładka Pomoc zawiera niniejszy tekst,
- Przycisk z logo strony głównej Biuletynu umożliwia przejście na stronę główną prowadzoną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji,
- Wyszukiwarka umożliwia odnalezienie informacji zawierającej słowo lub frazę wpisaną w okienku. Po przejściu na zakładkę "zaawansowane" mamy możliwość dokładniejszego sprecyzowania wyszukiwania w serwisie BIP.
W dolnej części ekranu znajdują się następujące przyciski:
- Statystyki serwisu - umożliwia obejrzenie statystyk dotyczących częstotliwości przeglądania BIPu,
- Webmaster - znajdują się tu taj informacje o osobach odpowiedzialnych za treść Biuletynu,
- Pomoc - zawiera niniejszy tekst
Szkoła Podstawowa nr 6 im. Macieja Rataja w Opaczy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 848). Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej .
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona internetowa zawiera niezgodności lub wyłączenia wymienione poniżej.
Poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Deklarację sporządzono na podstawiesamooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny( - raport oceniający).
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Do wskazanej wyżej osoby można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do:
Żądanie powinno zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia nastąpi niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, nastąpi niezwłoczne poinformowanie o tym wnoszącego żądanie oraz poinformowanie o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej jednak nie będzie możliwe, może być proponowany alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku odmówienia realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Skargę można złożyć do organu nadzorującego z wykorzystaniem usług poczty tradycyjnej lub drogą poczty elektronicznej.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Szkoła Podstawowa nr 6 im. Macieja Rataja, Opacz 9, 05-520 Konstancin - Jeziorna Wstęp na teren Szkoły Podstawowej nr 6 w Opaczy możliwy jest przez dwa punkty (brama wjazdowa i furtka). Oba punkty umożliwiają wjazd na teren szkoły na wózkach inwalidzkich. Na terenie szkoły znajduje się jedno wydzielone miejsce parkowania dostosowane do parkowania przez osoby niepełnosprawne, oznakowane znakiem pionowym D18a+T29. Budynek Szkoły Podstawowej nr 6 - zapewniono dostęp dla niepełnosprawnych do wszystkich pomieszczeń – komunikacja pionowa windą dostępną z poziomu wejścia do budynku. Budynek wyposażony w łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na terenie Szkoły Podstawowej nr 6 nie ma tłumacza języka migowego ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line. Informujemy, że na teren szkoły można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego znajduje się w załączniku.